Over de Paleiskerk

De Paleiskerk is een karakteristieke, historische kerk in het centrum van koninklijk Den Haag. Vlakbij Paleis Noordeinde. De kerk is het thuis van de Doopsgezinde gemeente Den Haag en daarnaast ook te huur als stijlvolle locatie voor evenementen als trouwfeesten, zakelijke bijeenkomsten en concerten.

Architectuur

Je herkent de Paleiskerk aan het monumentale roosvenster in de fraaie puntgevel. De eenbeukige Haagse kerk uit 1885 is een zeldzaam voorbeeld van neo-Romaanse architectuur. Het oorspronkelijke ontwerp is van architect K. Stoffels. In 2002 werd de kerk ingrijpend gerestaureerd en gerenoveerd door architect ir. Laurens Vis.

Doopsgezinde gemeente

De Paleiskerk is nog volop in gebruik als kerk van de Doopsgezinde gemeente Den Haag. Meer informatie over deze open en actieve gemeenschap vindt u op www.dgdenhaag.nl. Een leuk weetje daarbij: doopsgezinden geven hun kerkgebouwen wereldwijd dezelfde naam: ‘de Vermaning’. Dat geldt dus ook voor de Paleiskerk.

Verhuur van de Paleiskerk

De Paleiskerk heeft verschillende, sfeervolle zalen. Van serre tot kerkzaal. De zalen zijn te huur voor bijvoorbeeld trouwfeesten, diners, vergaderingen of concerten.

Iets voor u?

Download de folder of lees hier meer over de verhuurmogelijkheden

Wilt u meer informatie, een prijsopgave of afspraak voor een bezichtiging?